[ بصیرت ]

بصیرت نیاز اصلی جامعه امروز ماست. رهبر معظم انقلاب

[ بصیرت ]

بصیرت نیاز اصلی جامعه امروز ماست. رهبر معظم انقلاب

[ بصیرت ]

امام خامنه ای:
"وقتی بصیرت باشد، غبارآلودگی فتنه نمی تواند ملت را گمراه کند و آنها را به اشتباه بیندازد. اگر بصیرت نباشد، انسان ولو با نیت خوب، گاهی در راه بد قدم می گذارد."

بایگانی

بسم الله الرحمن الرحیم

به گزارش خبر گذاری تسنیم

دکتر محمدجواد لاریجانی:

شگفتی‌ قطعنامه آنجاست که چه آمریکا از ایران شکایت کند و چه به‌عکس، تحریم‌های ایران برمی‌گردد.

"جالب آنجاست طبق قطعنامه ۲۲۳۱ حتی اگر ایران هم از آمریکا شکایت کند، تحریم‌‌های ایران برمی‌گردد! ایران در اثنای شکایت اصرار کند که شکایتم را پس میگیرم بازهم فایده ندارد؛ تحریمها برمی‌گردد. این حقیقتاً شگفت‌انگیز است."

طبق قطعنامه، آمریکا به هر بهانه‌ای از ایران شکایت کند تحریم‌ها حداکثر طی 30 روز علیه ایران برمی‌گردد

لاریجانی با اشاره به اینکه بندهای بعدی این حدس را کاملاً‌ عیان و روشن می‌کند، اظهار داشت: فرض کنید دولت آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل شکایت می‌کند که ایران تعهدات خود را انجام نداده و تخلف جدی دارد. شورای امنیت بر اساس بند 41 فصل هفتم منشور، بر اساس پیشنهاد یکی از اعضای شورا و یا رأساً توسط رئیس شورا، قطعنامه‌ای را مطرح می‌کند که آیا توقف تحریم‌ها که جایزه ایران بود ادامه یابد یا خیر؟ اگر تصویب شد که ادامه یابد و کسی وتو نکرد، البته توقف تحریم‌ها ادامه می‌یابد. اما طبیعی است که شاکی که آمریکا بوده حتماً وتو می‌کند این مصوبه را و لذا مصوبه در این مرحله تصویب نمی‌شود. اما خوشحالی ایران دوامی ندارد، زیرا حالا نوبت مکانیزم ماشه است! بر اساس بند 12، که آن‌هم مبتنی بر فصل هفتم منشور است، پس از 30 روز که از اخطار شورای امنیت بگذرد، نیمه‌شب به‌وقت گرینویچ! همه تحریم‌ها خودبه‌خود و اتوماتیک برمی‌گردد!

وی اضافه کرد:البته در قبال این اقدام چکشی و یک‌طرفه و تصمیم روشن و قاطع و فصل هفتمی شورا به‌نفع آمریکا، در بند 13 یک "آخ" مظلومانه‌ای از ایران را هم آورده: شورا "توجه می‌کند" به اعلام نظر ایران که گفته بود اگر تحریم‌ها برگردد، ایران هیچ تعهدی در انجام موافقت‌نامه برای خود در نظر نمی‌گیرد.

شورای امنیت طبق قطعنامه 2231 فقط در حد یک "آخ" گفتن حرف ایران را می‌شنود/ همه تحریم‌ها فقط با یک نامه "شکایت آمریکا" برمی‌گردد

این تحلیل‌گر ارشد مسائل راهبردی افزود: ملاحظه کنید، این نهایت توهین به ایران است؛ یعنی فقط در حد یک "آخ" حرف ایران را می‌شنود و هیچ اعلام تصمیم نمی‌کند. در واقع شورا تصمیم قاطع گرفته است که تمام تحریم‌ها را برگرداند و بر اساس فصل هفتم هم این تصمیم را گرفته است. معنای عبارت "توجه می‌کند به نظر ایران" آن است: "خوب، ما شنیدیم اما هیچ تأییدی نداریم". حالا این ایران مظلوم است و اراک منهدم شده و انبار اورانیوم غنی‌شده اکسید شده ــ یعنی زباله شده ــ و فردوی تعطیل و...؛ و همه تحریم‌ها هم برگشته. همه این امور فقط و فقط با یک نامه "شکایت آمریکا" می‌تواند تحقق پیدا کند!

جالب آنجاست که اگر ایران هم از آمریکا شکایت کند، تحریم‌‌های ایران برمی‌گردد!!/ ایران اصرار کند "شکایتم را پس می‌گیرم" باز هم فایده ندارد؛ تحریم‌ها برمی‌گردد

لاریجانی ادامه داد: حالا بیایید حالت دیگری را فرض کنیم:فرض کنید ایران طی نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل طرح شکایت کرد که آمریکا و دول غربی تعهدات خود را انجام نمی‌دهند. شورا می‌گوید: "قطعنامه ادامه لغو تحریم‌ها را مطرح می‌کنیم". فرض کنید ایران آن را مطرح کند، معلوم نیست تصویب بشود. ولی فرض کنید در این مرحله به‌نفع ایران تصویب شد. آمریکا وتو می‌کند و سپس رئیس شورا خود مستقلاً قطعنامه را مطرح می‌کند و اگر تصویب شود آمریکا وتو می‌کند و بلافاصله پس از 30 روز تحریم‌ها برمی‌گردد، یعنی شاکی مظلوم به‌خاطر شکایت خود تنبیه می‌شود! مقایسه کنید: اگر آمریکا شکایت کند ایران تنبیه می‌شود و اگر ایران شکایت کند، باز هم ایران تنبیه می‌شود!! حتی اگر در وسط کار ایران بگوید: "خیر، شکایت را پس می‌‌گیرم، اصلًا اسب ما از کرّگی دم نداشت." لکن پروسه ول‌کن نیست و تا آخر می‌رود!

منبع:خبر گذاری تسنیم

http://mobile.tasnimnews.com/fa/news/1393/01/01/828578

برای دانلود کلپی از دکتر عباسی در مورد توافق هسته ای لطفا اینجا کلیک کنید.

نظرات  (۱)

سلام
امریکایی ها از اولش همینطوری بودن
.

از وبلاگم دیدن کنید و نظر بدید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی